Mohon Aktifkan Javascript!Enable JavaScript

HTML/JavaScript

32% Kondominium Mewah di Kuala Lumpur Tiada Penyewa! Sewa RM2000 Sebulan Ke Atas Berapa Ramai Mampu?

kondominimum mewah kuala lumpur

Jikalau anda mengikuti laporan Berita Semasa seperti yang dikongsikan di bawah, yang mana pastinya anda masih teringat dengan kenyataan Profesor Dr Hoo Ke Ping yang mengatakan berlaku lambakan rumah yang telah dapat CCC tetapi kosong tidak berpenghuni.
Berdasarkan kajian terkini yang dilakukan oleh Savills Malaysia melibatkan bandar-bandar utama di Asia Tenggara mendedahkan situasi di Kuala Lumpur contohnya melihatkan :

Kajian Savillas Malaysia : Kondominimum Mewah di Kuala Lumpur Siap Tetapi Kurang Penyewa

  • berlakunya lambakan kondominium mewah.
    unit kondominium mewah berjumlah 21069 mewah berharga lebih RM800 sekaki persegi di Kuala Lumpur pada akhir 2014
  • Peningkatan jumlah sehingga 21% berbanding tahun 2013
  • Antaranya ialah, Setia Sky Residence Blok C (Jalan Tun Razak), The Greens (TTDI), Icon Residence Mont Kiara (Menara 1 & 2) di Dutamas KL, The Residences @ Platinum Park di Jalan Stonor, KLCC dan The Robertson (South Tower) di Jalan Pudu, Kuala Lumpur.”
Hakikatnya situasi pasaran hartanah di Malaysia sudah kelihatan lembap. Ini berita gembira kepada rakyat Malaysia yang terus mengeluh melihatkan lonjakan harga unit kediaman di Malaysia, dan berita buruk kepada pemaju yang selama ini sesuka hati memberikan tekanan yang masih tercari-cari nilai sebenar rumah mampu milik yang sebenar-benarnya.

sumber : Berita semasa

0 Komentar untuk " 32% Kondominium Mewah di Kuala Lumpur Tiada Penyewa! Sewa RM2000 Sebulan Ke Atas Berapa Ramai Mampu? "

Back To Top